logo    Československé sklo  Czechoslovakian Glass  Mistři českého skla - Czech Glass Masters 

Obsah


»
Ještě k aukci Sýpka od Zdeňka

Pro nevěřící posílám v příloze snímek kapky \"do vrtule\", kterou lze koupit novou v kamenném obchodě, jako příspěvek k diskusi o aukci na Sýpce. V kamenném obchodu má označení 87257/26,5/71721, tzn., že je 26,5 cm vysoká a stojí (včera ověřeno) vč. DPH 5639,20 Kč. Úsudek nechávám na čtenářích.
Zdeněk

Pro doplnění diskuse o aukci na Sypce přikládám pár fotografií z prodejny nového českého skla. Fotografie byly pořízeny mnou osobně dne 21.02.2011 v cca 14:30 hodin a z cen uvedených na cenovkách je nutno odečíst slevu 20%.
Zdeněk




NÁZORY A DOTAZY NÁVŠTĚVNÍKŮ

Aukce českého uměleckého skla

Sotva jsem přijel z matičky stověžaté domů, přilétlo pár mailů s dotazem: „jak to na tom Žofíně dopadlo?“ Váhám jak to říci co nejpřesněji a přitom zachovat základní pravidla slušného vyjadřování.

Řeknu to takhle:
Vítězem aukce se stal jednoznačně Pavel Hlava s jeho broušenými kapkami a také s objekty se zataveným kovem. Ostatní prohráli a to na celé čáře.

Že se neprodaly běžnější věci od Františka Víznera nebo Jiřího Šuhajka mě nepřekvapilo, vyvolávací ceny byly na hraně jejich ceny tržní, a připočteme-li dvacetiprocentní provizi pro aukční dům, pak už spíše za hranou. (srovnej například http://aukro.cz/jri-suhajek-vaza-28cm-70-leta-c-1-i1471468868.html s touže za vyvolávací cenu 3 500 + 20% = 4200 Kč!!!). 
Šokem, a jistě nejen pro mě, ovšem byl katastrofální propad všech unikátních skleněných objektů, ať už od Pavla Hlavy nebo Karla Wünsche. Zde bych neřekl, že byly vyvolávací ceny nastaveny nepřiměřeně, minimálně u tří objektů jsem čekal tuhé aukční zápolení.

Proč k němu nedošlo, se mohu jen domnívat.

V každém případě se na aukci nedostavili ti správní zákazníci. Pořadatelé aukce teď budou muset přemýšlet, jak to zařídit, aby příště ty správné přilákali.

Určitě by věci prospělo, kdyby aukční katalog byl minimálně dvojjazyčný, anglická verze je nutnost, chceme-li přilákat zákazníky z ciziny. Přimlouval bych se i za lepší a nápaditější grafické zpracování katalogu, trochu mě mate nesourodost velikostí fotografií, malé objekty jsou zvětšeny, velké pak zase působí menším dojmem a celé to na mě působí tak nějak rozhádaně.

U dražších objektů, a možná u všech, by se vyplatilo mít více vyobrazení a mít aukční nabídku po delší čas před aukcí na internetu. Uvědomuji si jak je nákladná výroba tištěného katalogu a že internetové katalogy přímo konkurují prodejnosti katalogů tištěných. Je potřeba si ale položit otázku: “Chceme prodávat sklo nebo aukční katalogy?

Včerejší neúspěch je určitou lekcí a podnětem k přemýšlení, co udělat jinak a co lépe.

Jindra Pařík 21.2. 2011

------------
Přišlo mailem včera:

Ahoj Jindro,
rád bych se podělil o poučný zážitek z aukce Sýpka. Včera po aukci a po naší společné diskuzi jsem se rozhodl, že fialovou otlučenou vázu ( číslo 76 ) od Víznera přece jen koupím. Dohodl jsem se tedy s paní Velkovou, která mě ujistila, že druhý den si v rámci poaukčního prodeje mohu vázu vyzvednout na obvyklém místě. Když jsem se ale dostavil na Betlémské náměstí s tím, že si vázu vyzvednu, mě paní Velková nemile překvapila. Nejprve mi sdělila, že váza byla záhy po aukci prodána, když jsem se ale dotazoval, jak je možné, že prodala vázu, kterou jsem měl rezervovanou, řekla, že ve skutečnosti ani neví, kde váza je, protože u sebe nemá potřebné dokumenty. Již při minulé aukci trvalo nejméně 3 týdny, než mi paní Velková odpověděla na email. Tehdy mi zase tvrdila, že věci, které jsem vydražil, jsem si již vyzvedl. Považuji za svou povinnost informovat všechny o takto neseriózním jednání aukčního domu Sýpka a bohužel se obávám, že v případě paní Velkové už nejde o pouhé náhody.

Děkuji
Honza Opela

Mě se stala při poslední podzimní aukci také podobná nepříjemnost, na aukci zakoupená věc nebyla k předání, protože kdesi uskladněná, domluvili jsme termín na úterý k vyzvednutí na Betlémském náměstí, přičinlivý hoch hledal a nenašel, takže jsem musel do Prahy ještě druhý den, nemám to tak daleko, ale je to dost otravné kvůli jedné věci 3x do Prahy, stojí to nejen peníze ale i dost času. Nestěžoval jsem si záměrně, protože jsem si řekl, že jsem Sýpce naložil už dost, a mohli by mít pocit, že se po nich nějak vozím. Navíc, při druhém termínu návštěvy Prahy jsem se svezl se Soňou a tak jsem po desetiletích dal pár kousků U Pinkasů, což můj negativní pocit z toho, že se musím vláčet do centra trochu kompenzovalo.

Zdá se, že v organizaci aukce nefunguje všechno přesně tak jak by mělo a fakt je potřeba to vylepšit, protože důvěru zákazníků lze strašně rychle opakováním podobných nepříjemností ztratit a už se nevrátí, nepříjdou a nenakoupí. A je to škoda, protože na druhé straně pro popularizaci českého skla by mohli mít takovéto aukce velký význam.

Jindra 


NÁZORY A DOTAZY NÁVŠTĚVNÍKŮ

Opište text z obrázku: *
captcha Nový obrázek

Upozornění. Správce webu si vyhrazuje právo smazat vulgární nebo takové příspěvky, které by poškozovaly zájmy správce webu.

NDkxN